Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 6 juli 2010

Tvestjärtar!

Varenda sommar invadrerar dessa äckeldjur vårt hem. De finns överallt. Står man i duschen så kryper de längst väggen. Är man i köket kryper de längst diskbänken. Sätter man sig i soffan finns dom bland soffkuddarna. En gång bet den mig i ryggen. Jäkla vad ont det gjorde.
Grannen berättade att hemma hos dom, så kryper de längst taket och när de sitter och äter mat vid matbordet så ramlar de ner i maten......Bläääää!
Tack och lov har jag inte sett dom i sovrummet ännu, men snart ligger man väl där och väntar på att de ska ramla ner på en när man sover.....Huggaaa!

Nä, nu ska de bort. Henrik har startat ett krig. Det var något med vitlök och kanel. Jag har hittils bara sett 3 st sen Henriks inledde utrotningen. Kanske är de på väg att försvinna?


1 kommentar:

Maggan sa...

Bläää!!!! De är så jä....la skitäckliga. Jag kommer i håg en semester på Öland när det kröp tvestjärtar i vårt kylskåp, i smöret, leverpastejen och i ungarnas saftsoppa.Jag fick panik.Nu tål jag knappt att se en enda. Jag har köpt sån där hemsk-för-miljön-spray hit ut till vagnen. Alla ska döööö!!