Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 25 december 2010

Våran jul!

Nu så kommer bilderna och filmerna från våran jul igår. Även bilder på Ilonas fina julklappar. Själv är jag oxå mycket nöjd med mina klappar. Jag fick då min fina rosa handdator, presentkort på Gina, pengar till resan, godis, ljus, rosa gosefilt, rosa bakgrejer m.m. :o).

Redo för Kalle Anka kl.15 med morbror Micke, Emelie och morfar.
Farbror Johan och Kerstin intar glögg
Alla julklappar

Julbordet

Ilona äter julmat
Den engelska traditionen. Eftersom vi har Maria som bor i London, så köper hon alltid med dessa små smällkarameller. Man drar i varsin ände med sin bordskamrat tills den går i två delar. I smällkaramellen ligger en liten leksak, en gåta och dessa fina kronor som man sätter på huvudet :o).

Efter julmaten kom tomten.
Tomten var lite läskig, men Ilona vågade sig fram ändå för att hämta sin julklapp.

Ilonas julklappshög
Dax att öppna
Ilona fick en gitarr i julklapp, då måste man spela tillsammans med farfar och faster.

Ilonas julklappar:
Fåtölj, gosedjur och My little ponny.
Mockisar och tofflor
Underbart söta Uggs
Smålego och leklera
Pussel
Möbler till dockhuset
Pippi figurer
Rosa gosig filt
Barbie, My little pony, husdjur i lekbur.
Spel
Massa filmer
Skidor
Böcker
Magnettavla med bokstäver, siffror och pussel
Utklädningskläder
Pyamas

Byxor


Gitarr och Keyboard
Och så måste jag visa min fina rosa telefon/handdator. Nu kan jag blogga vart jag än är :o). Måste bara lära mig först. Den är lite svår :o)



Sen lite filmer:

Vid julbordet

Vart lite mörkt. Men tomten kommer :o)

Tomten på besök

Ilona, faster och farfar spelar gitarr tillsammans :o).

Inga kommentarer: