Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 28 februari 2011

Fågel + mus!

Jag kan börja med att meddela att Ilona har sovit hela natten...Tack och lov. Vi är lite bortskämda med att Ilona sover så bra :o). Men hostan har nu gått över till mer slemhosta, och det är bra. Då har det börjat lossna och det piper inte längre i bröstet. Snoret rinner oxå, infekterat grönsnor.....BLÄÄÄ!! Tur att vi är lediga idag....Men det får nog bli en hemma dag imorgon oxå....febern ligger precis på gränsen och det tycker jag inte är någon feberfri dag.

Vi har haft lite döda djur här på morgon. Först hade en mus fastnat i vår musfälla i natt. Henrik var överlycklig. Vi upptäckte i lördags när jag skulle till stallet att det hade sprungit möss i vårt varmförråd där jag har mina ridgrejer. Jag hade nämligen glömt en morot i min stallväska, och moroten var sönder tuggad och det fanns ett hål i min väska. Men imorse var musen tagen :o).

Sen flög en fågel in i vårt fönster med en väldans smäll. Har tagit in den för att se om vi kan rädda den.... Ilona har suttit och tittat på den länge. Till slut sa hon...."Mamma, fågeln kan inte flyga mera. Han är dööööööööd!" Ja, det får nog bli att vi får gå ut och begrava fågeln bredvid musen.
R.I.P lilla fågel och musen
Ville ta en bild på musen oxå, men Henrik tyckte att jag inte skulle lägga ut bild på den...:o).

1 kommentar:

Emma sa...

Det är jag väldigt tacksam för.