Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

torsdag 24 februari 2011

Feber!

Min lilla prinsessa har fått feber.... Stackars liten. Ilonas förskola ringde mig på jobbet och sa att hon har 39,4 i feber. Det vara bara att hoppa in i bilen och hämta henne. Det första Ilona sa när jag kom in till enheten var "Jag har febor". Hostan håller i sig. Det piper och rosslar i bröstet på henne. Låter som rökhosta och det är typiskt förskylningsastma. Sitter långt ner i bröstet.

När vi kom hem så kollade jag febern och då visade den 39,6. Och hon var helt väck, låg i min famn och gnydde. Hon kunde inte öppna ögonen fast hon svarade med nickningar när jag pratade med henne, hon hörde i alla fall vad jag sa. Var lite otäckt. Sen låg hon på min mage och har sovit i 1 timme. Jag var helt svettig av hennes varma kropp. Nu har hon ipren i kroppen och är lite piggare. Ska försöka få i henne mat och vätska.

Vår lilla sjukling ligger och tittar på DORA-utforskaren :o)
Imorgon ska Henrik vara hemma med Ilona, så det blir jobb för min del.
Sen får vi se hur natten blir. Hoppas att Ilona kan sova bra och att inte hostan är jobbig.

2 kommentarer:

Maria sa...

Usch, stackars Ilona. Läskigt med så hög feber.

Mormor sa...

Stackars liten, puss på dej Ilona