Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

fredag 11 februari 2011

SNÖKAOS!

Just nu är jag glad att jag överlevde bilturen till jobbet och hem ifrån jobbet. Jäklar vilket snökaos det var imorse. Detta var nog det värsta snöovädret med bilkörning som jag har kört i. Det var inge kul alls, och det var första gången som jag var rädd att köra.

Det börjar med att jag inte får upp ytterdörren. Får väcka Henrik som får hjälpa mig komma ut och få fram bilen. Plogbilen har såklart inte varit och plogat, så det är MASSOR med snö ut. Henrik får typ ta sats och slänga sig på dörren för att få upp den. Sen skottar Henrik fram bilen så att han kan backa ut den åt mig. Sen skjutar han mig till stora vägen som är plogad och där kan jag ta över och köra till jobbet. Henrik springer tillbaka hem för att väcka Ilona och sen skotta fram sin bil.

Bilfärden till jobbet var hemskt. För det första såg jag INGENTING det bara yrde snö. Det var som att sätta ett vitt papper framför ansiktet. Bilen bara slirade runt och rondellerna gick det knappt att ta sig igenom. Det vara bara gasa allt var man kunde och försöka undvika avkörning. Lastbilar och bussar står på sniskan och massa bilar i diken. När jag kommer till jobbet så är det självklart inte plogat där heller, så jag kör fast. TYPSIKT! Men lyckas tillslut ta mig loss för att skynda mig till jobbet. Stressigt var det och svettigt.
Nu när man skulle hem var det bättre plogat men snödrivor överallt och slirigt att köra. Hatar att köra i snömodd.

Nu är det skönt att vara hemma och jag ska inte ut nå mera idag. Henrik får ut och skotta sen när han kommer hem. Det är alltid ett under hur han kan ta sig fram med lilla yarisen :o).

Ska börja med middagen nu och sen blir det fredagsmys och let´s dance.

Trevlig fredagkväll!

1 kommentar:

Maigiz sa...

Ibland är det lite skönt med magsjuka....typ :P