Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 26 februari 2011

Pulmicort!

Har varit i stallet på förmiddagen och ridit lilla söta Calippo :o). Gick rätt så bra, ville jobba igenom honom liiite till för att få han ännu mera mjukare.....Men men....Jag är nöjd ändå. Calippo traskade på med bra fart och energi och vi gjorde snygga skänkelvikningar. Vi red en liten bana med skänkelvikningar, serpentinbågar och halter.

Sen var Ilonas pulmicort slut så jag skulle hämta ut ny på apoteket. Men då var den slut i hela Uppsala. Hur kan medicin ta slut i hela staden? Lite dålig planering tycker jag..... Men jag bad dom söka på andra apotek en gång till. Så snälla apotekaren ringde runt lite och hittade EN kvar som fanns ut i Stenhagen, hon bokade den åt mig. Det var bara att åka ut dit för att hämta den. Tur det.....annars hade vi fått göra uppehåll i puffningen och det vill jag inte när Ilona har sådan hemsk hosta.
Febern håller i sig fortfarande men inte lika hög. Men hon är super loj och seg. Orkar inte göra så mycket. Det är bara när Ipren finns i kroppen som hon orkar skratta och busa, sen när den försvinner vill hon bara ligga i soffan. Jaja.....hoppas det vänder snart.
Känner mig själv lite krasslig...ont i halsen och tung i skallen. Blir väl igentligen inte bättre av att jag red idag.....Men jag kan ju inte låta bli :o).

Höres senare!

Inga kommentarer: