Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 27 november 2010

Avramling!

Jaha.....då har jag ramlat av hästen idag. Inte bara en gång...utan TVÅ GÅNGER!! Ahhhh....vad arg jag blir.

Hoppade Zohar, och han är ju inte så liten häst heller. Låååångt ner till backen :o). Jag kände redan på uppvärmningen att han var pigg idag. Mycket spring i bena. Men han gick fint, bra energi i galoppen. Det var två hinder längst medellinjen. Så vi skulle hoppa snett igenom på dom. Men hindren stod raka på linjen, så när vi skulle hoppa blir det att man kommer snett på hindret. Snea hopp för omhoppningshinder...Hänger ni med? Så man hoppar snett igenom, byter galopp och hoppar på nästa snett igenom. Vi värmde upp och Zohar hoppar kanonfint, han tar i så i sprången, men vi flög så fint över hindren. Men pigg var han :o). När vi skulle på fjärde gången så fick han nå överenergi så han drog direkt efter språnget. Jag vet inte riktigt vad han gjorde, jag ville hålla ut vägen men han genade och så ruskade han på sig samtidigt. Så princip forsatte jag rakt fram och han svängde. Jäkla häst.... DUNS i backen sa det så det lät i väggarna. Tappade andan först, fick sådant tryck i bröstkorgen. Sen kom en härlig värk i axel och rygg. Men jag hoppade upp på han igen, vill hoppa en gång till.....Men så gör han samma sak igen....Ahhhh...jag blev tokig.....När jag hamnade i backen så slängde jag mig på mage och sparkade med händerna och fötterna och skrek FAANNN! *Haha* Moget va??. Men när jag hoppar har jag sådant adrenalin i kroppen, jag älskar kicken av att hoppa. Och när han gjorde samma sak så var jag så förbannad. Alla stod och garvade åt mig....Men jag är så fokuserad på ridningen. Men i andra avramlingen fick jag en smäll på benet och ännu mera ont i ryggen. Så jag fick trav av han. Min ridlärare sa att det inte var mitt fel....Det var Zohar som inte var snäll denna gång.
Men nu sitter jag här med blåmärke längst benet. Så JÄKLA ont i ryggen så jag vet inte om jag ska sitta, ligga eller stå....Men hur det än är, så längtar jag till nästa gång det är hoppning...Visst är man knäpp?? :o).

Tok Zohar.....Lånad bild från UPK

Inga kommentarer: