Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

onsdag 10 november 2010

Kaos!

Vilken kaosmorgon vi hade idag. Dom hade ju inte plogat vår gata på morgon, det var hur mycket snö som helst. Henrik lyckades i alla fall ta sig ut med yarisen och åka till jobbet. Han sa att jag skulle köra försiktigt så jag inte kör fast. Ja.....Gissa vad jag gjorde imorse?
JAG KÖRDE FAST!!

Jag försökte backa, köra fram för att lossna, dessutom stod grannen och puttade på bilen. Men inget hjälpte. Kan säga att det var många som inte kom iväg till jobben på vår gata. Alla satt fast. Utom Henrik då, fattar inte hur lilla Yarisen kan komma fram i dessa snödrivor.

Ringde efter Henrik, han hade ju nyss kommit till jobbet så han fick åka hem igen. Under tiden får jag pulsa med Ilona till förskolan med snö upp till knäna. Kan säga att jag var hel svettig när vi kom till hennes förskola.
Hem igen, för att skotta snö runt hjulen. Fick in bilen på sniskan i carporten. Henrik kom hem, så han skjutsade in mig och hämtade mig på jobbet.

Ja, så var min morgon. SVETTIG!

Nu har Henrik jobbat där ute och skottat snö. Plogbilen har varit här lämnade jätte vallar och så har vi fått ordning på avensisen.

Nu hoppas jag på att det inte snöar i natt. Orkar inte skotta fram bilen imorgon igen.

1 kommentar:

Mamma sa...

Stackars du gumman, nu får det va bra med snö ett tag.