Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

onsdag 11 maj 2011

Rödakorset!

Idag har det varit jobb hela dagen :o). På förmiddagen var jag på första hjälpen-kurs med RödaKorset. Lite roligt att visa upp sina skådespelartalanger.....Haha....Jag fick visa att jag hade satt en matbit i halsen och fick andnöd. Och sen hade jag inre blödningar, då jag cyklat omkull :o).
Rätt så kul att gå på kurs hos RödaKorset, då jag har ett speciellt minne från dom. År 2004 blev jag påkörd när jag cyklad från Gränby. Bilen stannade inte vid en Stoppskylt och min cykel fastnade under framdelen på bilen så jag släpades fram några meter. Nu hade jag en väldans tur och fick "bara" en krosskada i foten och jag hamnade i chock. Men just när den här olyckan hände, så åkte precis ett par RödaKorset killar förbi och såg detta och stannade för att hjälpa mig och vårda mig i min chock och skada. Snacka om vilken tur jag hade :o). Så nu ska ni få se bilder på min skada :o)



Jag ryser lite när jag tittar på bilderna, minns bara hur ont det gjorde. Jag satt och grinade i 7 timmar på akuten och ville ringa mamma :o). Nog om detta, vill bara säga att RödaKorset är sååå hjälpsamma och duktiga i sitt arbete.

1 kommentar:

Maggan sa...

Usch! Stackars dig. Det var synd om dig då :(