Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 7 maj 2011

Stallet, kosläpp och kompisbesök!

Det har varit fullt upp hela dagen :o). På förmiddagen lämnade jag Ilona till farfar och Kerstin. Jag åkte till stallet för att rida på Ross. Vi har ju ett underbart väder nu, så det var härligt att rida ut en liten sväng i skogen och sen arbeta på dressyrbanan. Värmde upp i trav och galopp. Sen red vi en övning där man längs långsidan skulle lägga 3 volter (hörnen och en i mitten) Mellan volterna var det öppna. Andra långsidan likandant med volter. Men skänkelvikning för höger skänkel till mitten, volt och sen skänkelvikning för vänster skänkel resten av långsidan. På kortsidorna tempoväxlingar. Kan säga att jag vart helslut efter den övningen. Var så varm och jag var helt blöt av all svett. Men Ross gick super. Han var pigg och glad. Fick han riktigt fint avslappnad och fint sökande neråt.

Efter stallet åkte jag hem till farfar och Kerstin för att käka lunch. Fick med mig några bilder från kosläppet :o)
Ilona och jag hade en diskussion vid frukostbordet imorse. Där Ilona var tvärsäker på att mjölken kommer från kossans stjärt. Så nu ska vi ha lite koutbildning här :o)
På eftermiddagen kom Jessica och Edwin hit för att leka :o)
Nu blir det soffan. Ska nog titta på nya Harry Potter filmen när Ilona har gått och lagt sig :o).


Tack farfar och Kerstin barnvaktshjälp, roligt kosläpp och god lunch. Tack Jessica och Edwin för en rolig eftermiddag :o).

1 kommentar:

Emma sa...

På lördag har VI kosläpp, välkomna