Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 21 maj 2011

Stallet!

Har varit i stallet på förmiddagen och ridit Muskot. En rund och go häst, som är världsbäst på att tugga i sig allt som kommer i hans närhet. Jag red honom första gången när han kom till stallet för ett par år sedan och då hoppade jag honom det första jag gjorde. Kom ihåg hur vi flög över alla hinder med en härlig fart och så drog han ner huvudet efter varje hinder. Men han var rolig :o). Sen red jag han igen för ca 1 år sedan. Och då hade han skapat ett fint rykte om sig. Han bockade av alla när han inte orkade mera. Och självklart gjorde han det på mig oxå. Vi skulle fatta galopp från halten. Jag tror vi tog två steg och sen låg jag i backen. Gick så fort så jag fattade inte riktigt vad som hände. Fick bara höra att jag gjorde en kullerbytta av :o).

Sen har jag ridit honom en hel del efter det. Och idag var det dax igen att rida bustrollet. Vi red på dressyrbanan, värmde upp i trav och galopp. Han gick bra, men var så fruktansvärt stel, så det var mycket arbete på ytter. Att gena är hans specialitet :o). Men tillslut blev han mycket lyhörd och kunde slappna av fint. Han hade bra energi och det gick super i galopparbetet. Sen red vi en liten dressyrbana. Där vi skulle lägga 4 volter längst långsidan och öppna mellan volterna. På kortsidan vända rätt upp och skänkelvikning ut mot andra långsidan, när vi kom ut på spåret igen fatta galopp och lägga en volt i hörnet där kortsidan börjar. Muskot var super duktig och vi gjorde sååå snygga skänkelvikningar.
Hade gärna fortsatt att rida honom, eftersom han tar tid på sig att bli så mjuk och fin. En timmes uppvärming skulle vara perfekt :o). Men han gjorde sitt bästa och jag är nöjd :o).

Nu ska jag ut och tvätta bilarna :o).

Höres senare, om inte jorden går under ;o)!

Inga kommentarer: