Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 4 maj 2013

Lördag

Har varit fullt ös medvetslös idag. Massa roligt har vi hittat på :).
 
På förmiddagen åkte Ilona tillsammans med farfar och faster Hanna till Jälla för att titta på det årliga kosläppet. Undertiden som hon var där så var jag i stallet och red på Lemans. Vi var ute på dressyrbanan. Vi värmde upp på stora volterna. Där man skulle lägga en liten volt inåt på varje kortsida av stora volten. Det blev då trav på lilla volten på kortsidorna och sen galopp på stora volten. Därefter var det träning på tempvoäxlingar och igångsättningar. Så det var ökade gångarter, galoppfattningar och avbrott från galopp till skritt. Gick jätte bra och Lemans gick så jäkla bra i galoppen. Samlad och fin :).
 
Jag skickade med kameran med Hanna som tog lite bilder från kosläppet :). Ilona hade haft det super roligt och hade käkat massa bullar och mjölk :).
 Äntligen får kossorna springa ut efter denna långa vinter.
Efter kosläpp och stallet så dundrade jag och Ilona hem för att duscha, käka lunch och göra oss i ordning för att åka till Anna, Felizia och Jazmine för lek och fika :).
 
Zion testar lilla studsmattan.
 Ilona och Felizia studsade på den stora studsmattan
 Zion lekte med Jazmine
 Sen bjöds det på gofika. Riktigt smaskigt med kladdkaka, glass och kakor :).
Efter lekbesökte drog jag, Ilona och Zion till gränby för att handla. Ekade tomt i kylen. Jag och Ilona var värsta teamet. Jag slängde ner varor i vagnen och hon satt där i och pipade av med scannern Riktigt duktig var hon. Så handlingen gick rätt så fort :).
 
Nu sover barnen efter denna roliga och händelserika dag.
TACK för idag alla inblandade :)

Inga kommentarer: