Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

söndag 26 maj 2013

Solängens ridtävling

Idag har Ilona gjort sin andra ridskoletävling i sin ryttarkarriär :).
Hon var så duktig vår lilla ryttarinna.
Det blev Nisse som hon fick tävla på :).
 
Jag och Ilona åkte in till kl.10 för att startanmäla oss och gå banan. Jag och Ilona memorerade banan och sprang den några gånger. Henrik, Zion, Kerstin och Hanna kom sen när tävlingen började och satt på läktaren och hejade :).
 
Ilona snart tävlingsredo :).
 När vi gått banan och lärt oss den var det dags att gå in i stallet och hämta Nisse för att ta ut han på banan. Nisse var så snygg i manen. Tofs och fläta hade han :).
 Dags att värma upp och vi hade startnummer 2. Så det var snabba ryck att värma upp innan det var vår tur.
Film från tävlingen. Nisse tog sig även en liten bajspause mitt i banan. Måste man gå, så måste man liksom ;).
 
 Duktiga Ilona och Nisse efter sin fina ritt på banan. Ilona har nu två rosetter att lägga på sin samling :).
 Zion var så duktig och satt och tittade på tävlingen. Road av Ilonas vattenflaska :).
 Gott med korv med bröd efter man har tävlat :).
Efter tävlingen åkte vi till Ulvamarknaden för att titta. Men hittade inget roligt. Åkte hem en snabbis för att byta om från ridkläderna. In till stan igen för att byta skorna på skopunkten. Så nu har vi rätt storlek på Ilonas sandaler. Nöjd tjej! Därefter handling på City Gross och sen hem till Henriks mamma för att fira morsdag. Fullt upp hela dagen, men roligt och härligt har vi haft det :).
Jag själv fick nya ridstrumpr och choklad och en ny baktidning. Så jag är oxå nöjd på min morsdag :).
Och GRATTIS min mamma på morsdag! :).
 
Nu blir det att slänga oss i soffan och ska titta på film :).

1 kommentar:

Mormor sa...

Vad duktig Ilona är, underbart att se och så söta lilla Nisse. Så gulliga ihop.