Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

torsdag 23 maj 2013

Ögonläkaren och förskola

TACK så jätte mycket för alla fina gratulationer på vår bröllopsdag igår :).
 
Igår var vi till ögonläkaren med Ilona. Hon såg inte alla bokstäver på 4-års kontrollen på BVC förra året och vi har nu fått gå till ögonläkaren för att hålla koll på Ilonas syn. Sist vi var och kollade ögonen i julas så fick hon ögondroppar för att vidga pupillen, man kan då läsa av styrkan i hennes ögon. Igår gjorde vi syntest och hon fick titta igen på bokstäver som man gjorde på BVC tidigare.
 
Det gick jätte bra och hon kunde nu se alla bokstäver på tavlan. Till och med sista raden :).
Men när man läser av hennes synstyrka så har hon inte den normala styrkan. Hennes ligger på +0.5 och man ska tydligen ha +1,5 till +2,0 i hennes ålder. Vi ska fortsätta gå en gång i halvåret för att hålla koll på ögonen. Om hon skulle börja gå över till minus så måste hon ha glasögon. Så det visar sig vad det blir :).
Igår fick jag även reda på vilken avdelning som Zion kommer att komma till. Det blir ekorren som Ilona går på nu. Den görs om till en 1-3 års avdelning efter sommaren. Blir bra personal oxå, så jag är nöjd :).
Ilona kommer att gå till björnen som är en 5-års avdelning. Skönt att veta vart barnen ska vara innan sommaren tar fart. Nu är det bara att vänta på vart jag ska vara någonstans när jag kommer tillbaka till mitt jobb ;).

Inga kommentarer: