Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 15 augusti 2009

Hemma!

Nu så är jag hemma. Kom hem igår kväll. Vi har haft det jätte bra. Massor med god mat.

Bjuder på några bilder från planeringsdagarna.

På torsdagkvällen fick vi en fem rättersmiddag. Glömde att ta kort på den första. Men det var en liten soppa, som var super god.

Andra rätten:
Karl Johansvamps royal med smörstekt pilgrimsmussla, sallad på oxbringa & ärtskott med skummig dillsås.


Tredje rätten:
kalvrygg med rosmarinsky, getostcréme samt panzella med olivfylld pommes anna.


Fjärde rätten:
Manchego med morots-tzatsiki


5:e rätten:
Créme Brulée med sorbet & kompott på hjortron.


Jag tror vi satt och käkade mat i 2 1/2 timme. Snacka om att man var mätt efter denna middag :o).


Några bilder på mina kära kollegor
Susanne och Anna


Ja, Maggan ser vi *Haha*.


Eva-Lena, Sofia, Ann och jag

Efter maten spelade vi biljard. Jag vann en gång och förlorade en gång.
Jag och Eva-Lena spelar


När jag kom tillbaka till Uppsala igår så åkte jag raka vägen ut till stallet. Det var ju min sista dag på kursen. Jag red Rikki. En ny häst som har kommit till stallet. Han kan inte så mycket ännu, men otroligt fin och duktig. Vi red mycket galopp. Först galopperade vi på volterna. Sen skulle vi träna på bara galoppfattningar, och då fick vi lägga dom vart vi ville på volten. Sen tränade vi på rakt spår galoppfattningar från skritt. Höger varv var Rikkis starkaste sida. I vänster varv hade han det lite svårare och han var mycket vinglig. Men han kommer nog bli kanonfin när han får mer träning. Min typ av häst :o).

När jag kom hem så var det bara hoppa in i duschen och gå och lägga sig. Somnade snabbt. Som tur var sov Ilona ända till kl. 7.30. Så det var skönt att få sova hela natten. När jag hörde hennes röst så slängde jag mig upp och sprang och hämta henne. Har ju saknat henne massor. (Hon sov när jag kom hem igår kväll).

För Henrik och Ilona hade det gått super bra. De var till BVC i torsdags. Hon fick sin spruta och träffa doktorn. Så nu har hon OK i rumpan. Hon väger nu 9400gram och är 73cm lång. Följer perfekt kurvan.

Idag kommer mamma och pappa hit. Ska packa upp och städa lite. Sen ska jag och Ilona gå iväg och slänga massa skräp.

Ses senare!


1 kommentar:

Maigiz sa...

Men Linda då!! Hade du inget annat kort på mig? Hahaha.....