Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 29 augusti 2009

Kaos och skogen!

På förmiddagen var jag som sagt i stallet. Det var ju ett äventyr i sig. Alla våra hästar skenade iväg idag. Jag hade Pimpim och stod och fixade med stigbyglarna. När jag helt plötsligt ser Viking och Fredrika i full galopp över stallplanen och så klart hänger resten av alla hästar med. Dum som man är, så automatiskt håller man kvar i tygeln, men när jag snart inser att jag kanske borde släppa taget, då jag börjar släpas med. Som tur var springer de inte långt. Stannar en häst, så stannar alla. Pimpim och Poppe vill inte bli infångade utan springer runt lite på gräset. Men till slut gick det att locka med lite godis. Det var Viking som hade blivit rädd för en bil som kom körande upp på stallplanen. Ridlektionen gick så där. Alla hästar vart fortfarande uppe i varv och tittiga. Pimpim var tvungen att kolla bakom alla buskar och träd om det skulle finnas nå läskigt där. Några andra hästar höll oxå på att fjompa sig. Men vi red i alla fall 5 serpentinbågar med trav och skritt, sen galopp på volterna. Pimpim blev avslappnad på slutet. Det var då man vill börja rida ordentligt :o)

Efter ridningen kom Henrik och Ilona
Så det vart lite fika på gräsmattan.

Ilona ser massa hästar

Att titta på hästarna är skoj, men lite läskigt.
Sen gick vi ut i skogen. På jakt efter blåbär och kantareller.

Massa blåbär hittade vi.
Ilona käkade massa blåbär.

Jag och Henrik plockade och plockade. Men det syntes aldrig i hinken. Det var någon som gick och åt ur hinken hela tiden.
All blåbär. Redo att frysas in. Bara ta fram om man vill baka eller nåt likande.
Hade önskat att vi hade hittat lite mera kantareller. Men det räcker till varma mackor med kantarellstuvning. *MUMS*

Trevlig lördagkväll!

1 kommentar:

Emma sa...

Visst är det kul? Vart var ni någonstans? Jag tror inte att vi har något för oss på fredag så det blir kanon. Kan väl höras lite närmare?