Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 18 juli 2011

Gipset är av!

Så j-kla skönt! Gispet är nu av, handleden + sprickan i båtbenet har läkt bra. När jag blev av med gipset fick jag lägga handen i varmt vatten i 15 min för att mina leder skulle mjukna upp. Var så skönt att få tvätta av sig, man är ju snustorr och blek oxå :o). När handen var varm så börjar doktorn vrida och vända på handen. Gjorde lite ont, men det var för att man är så stel. Känns att gipset är borta, man är så svag. Men nu är jag skjukskriven för rehab, denna vecka ska jag träna upp handen igen. Måste använda den i allt jag gör och göra lite sjukgymnastik som jag har fått. Har även fått en stödsken som jag ska ha i 2-3 veckor dagtid. Skönt att jag kan ta på och av den själv när man ska tvätta sig :o).

Så skönt att se min handled igen :o) Jag har fläckar kvar med blåmärken på underarmen.Med stödskena på


Nu önskar jag att det var sol ute....Vill åka och bada....Har fått suttit och tittat på när alla andra badar när vi har varit iväg....Nu vill jag oxå :o). Men jag får börja med att ta en lång dusch utan plastpåse :o)

Inga kommentarer: