Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 25 juli 2011

Island del 8!

Nu kommer de sista bilderna från Island. Det här är sista dagen som vi red. Och jag hade då brutit min handled och red på en hand 2 mil :o). En bra balansträning, då jag även kunde komma upp på hästen med en hand :o).

Jag och Bleka. Jag fick en häst som var lätt att rida som jag kunde stanna och styra med på en hand.
Vacker utsikt. Vi red genom en skog upp på ett berg.

Hela svenska gänget, ni ser mig i rosa.

Jag och Bleka. Ni ser min vänsterhand som är lindad.

Det sägs ju att de finns troll på Island. Vi fick höra många trollhistorier. Här är en trollgrav. Det som var konstigt med detta troll är att han ville bli begraven vid en kyrka. Tydligen tycker inte troll om kyrkor annars.
Fredrika och Björk dricker vatten i älven
Kerstin vid älven. Det var riktigt varmt den här dagen, höll på att svettas ihjäl när vi red.

Här har vi hoppat av hästarna och det är vår sista dag....Kom ihåg att det var så sorgligt...VILL TILLBAKA NU!!



Geysir som är en av Islands Gejsrar.


Ja det var vår resa till Island. Den häftigaste, underbaraste och roligaste resa jag har gjort (Trots handleden). Vi har redan börjat planera nästa resa som blir sommaren 2013. Då ska vi rida till Kjölur, som är mer norra Island. Då rider man 21 mil.....Kommer att ta 9 dagar....Åååå, Jag längtar :o).

Inga kommentarer: