Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 12 december 2011

Snart Lucia!

Jobbat hela dagen så nu är jag trött. Blir att gå upp tidigt imorgon. Kl.7.15 ska Ilona vara på förskolan påklädd och klar till en Lucia :o). Ska bli riktigt spännande att få se henne gå i luciatåg. Första gången som jag får stå och titta på, annars har jag bara själv gått i luciatåg på jobbet. Men nu får jag vara föräldern som tar massa kort och kanske gråter en skvätt :o).

Nu ska jag ta fram luciakläderna och pepparkaksgummakläder. Ilona har haft lite svårt att bestämma sig vad hon ska vara. Så vi har kommit överens om att hon ska vara Lucia när dom går i luciatåget som sker ute. Och sen får hon ha pepparkaksgummakläderna under dagen inne på enheten :o).

Har börjat få ont i mina fogar igen. Usch...har så svårt att gå och röra mig. Lite jobbigt på jobbet när man ska hinna med i barnens takt. Vi får se hur jag ska göra. Men jag vill inte gå hem på 100% nu. Ligga på soffan till maj....Nej....Fy, vad segt. Men jag måste börja lyssna på kroppen, och den börjar säga ifrån. Vi får se hur jag ska göra. Fortsätter denna smärta så får jag snart ringa min barnmorska för att få en läkartid. Återstår att se.

Nä, nu ska jag plocka fram kläder och sen sova. Lägger upp massa bilder imorgon när Ilona är Lucia och pepparkaksgumma :o).

Inga kommentarer: