Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

lördag 23 oktober 2010

Lördagen!

Har varit i stallet och fått rida en ny häst som har kommit till stallet - Ross. Och jag kan säga att jag är kär :o). En underbar liten häst med mycket spring i bena. Precis min typ av häst. Tycker om små hästar med mycket spring som även står på stället och studsar :o). Ross är under utbildning, så han har mycket kvar att lära men ändå så mjuk och följsam i kroppen. Lite ostadig är han och vinglig. Sen skulle vi rida öppna, vi fick väl inte till nå öppna men i alla fall ställningen och att jobba med att gå kvar på spåret och inte dra sig mot mitten blev vår träning :o). Men åååå en sådan underbar häst. Nu längtar jag tills jag får prova att hoppa han.

Resten av lördagen blir mys. Lillpluttan ligger och sover och jag ska nog oxå slänga mig i soffan en stund för vila.

Kanske höras senare!

Inga kommentarer: