Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 18 oktober 2010

Pestokyckling med rostade grönsaker!

Nu kommer dagen middagsrecept. Älskar recept där man använder ugnen. Snabbt och enkelt, sköter sig själv :o).

Sätt ugnen på 220 grader.
Lägg kycklingfileérna i en ugnsäker form.
Gör ett snitt i varje kycklingfilé. Krydda med salt, peppar och grillkrydda med honungssmak. Lägg en sträng pesto längst kycklingen. Ringla över olivolja. In i ugnen i 20 min.

Rostade grönsaker
Du behöver:
2 gula paprikor
1 chili
8 potatisar (Jag använder mig av färskpotatisar, bara att skölja)
1 aburgine
8 körsbärstomater
Olivolja
Salt och peppar
Fetaost

Gör så här:
1) Sätt ugnen på 220grader.
Kärna ur och skiva paprika och chili. Halvera potatisen och körsbärstomaterna. Skär aubergine i bitar. Lägg grönsaker i en ugnsäkerform klädd med bakplåtspapper. Salta och peppra. Ringla över olivolja.
2) Tillaga mitt i ugnen ca 30 min, rör om två gånger under tillagningstiden.
3) Ta ut grönsakern ur ugnen efter 30 min. Fördela festaosten över grönsakerna. Tillaga ytterligare ca 5 min.
*MUMSIGT*

1 kommentar:

Nilla sa...

Det där ska jag göra någon dag! Såg såå gott ut. :)