Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

tisdag 26 oktober 2010

Svettigt!

Det var en super rolig ridning. Mycket galopp och hårt arbete, precis vad jag behövde.
Fick dessutom prova en ny häst denna gång oxå. 5 åriga Aigle. Och kan säga att jag har blivit förälskad i han :o). Vi värmde upp på volterna och sen fick vi två och två galoppera på volten. Älskar att få lite privat träning, då kan man arbeta igenom galoppen ordentligt. Efter det tränade vi på galoppombyten. Och eftersom Aigle bara är 5 år så fick vi göra enkla byten där jag fick ta ner han till skritt och fatta nya galoppen. Aigle var kanonduktig, han blev lite djup och framåttung i galoppen men han jobbade på riktigt bra. Sen vart han nog lika trött som jag på galoppvolten :o).

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ta en kvällsmacka.

Inga kommentarer: