Livet med

Livet med Ilona, Zion & Wilda

måndag 4 oktober 2010

Plugg!

Ja, då var det dax igen. Att ta tag i mina nya skoluppgifter. Allt ska vara inne den 17 oktober. Så jag är lite stressad.

Det jag ska göra denna gång är:
* Gör en berättelse i Photostory med barngruppen om småkryp. Det ska ingå: utevistelse-iakttagelser, fakta insamling, skapa berättelse. Sen ska jag skriva ner mina reflektioner utifrån arbetet.
* Observera två barn för MIO-materialet.
* Läsa småbarns matematik. Skapa frågor och ha diskussion på nätet.

Det är bara 3 uppgifter. Men den första är rätt så omfattande. Det är den som jag måste planera en del på.

Men en ny vecka har vi framför oss.
* Idag är det plugg. Och sen är det möte ikväll på jobbet.
* Tisdag är det plugg. Och sen på eftermiddagen kommer Jessica och Edwin hit och leker. Sen stallet.
* Onsdag är det fotografering för Ilona på förskolan. Måste börjar planera vad hon ska ha för kläder.
* Torsdag fyller min morfar år.
* Lördag ska jag och Anna åka till Älvsjö och gå på UnderBaraBarn mässan. Super skoj :o).

Nu måste jag fortsätta med läxorna.

1 kommentar:

Maggan sa...

På fredag är det fest ;)